Ο… εφιάλτης του Κάτι Ψήνεται στη ζώνη των δελτίων ειδήσεων

Unknown | 10/20/2013 05:47:00 π.μ. | 0 σχόλια


Μπορεί να είναι διαφορετικά τηλεοπτικά προϊόντα και η σύγκριση μεταξύ τους να είναι άστοχη, ωστόσο τα συμπεράσματα που εξάγονται από τη μελέτη του φαινομένου είναι καταλυτικά και σε ορισμένες περιπτώσεις εξόχως ανησυχητικά! Ο λόγος για το «Κάτι Ψήνεται» του ALPHA που προβάλλεται «απέναντι» από τα κεντρικά δελτία ειδήσεων των 8:00 των ιδιωτικών καναλιών και συνήθως υπολείπονται σε νούμερα τηλεθέασης. Συνήθως οι αναφορές στη συγκεκριμένη ζώνη περιστρέφονται και περιορίζονται στις κόντρες μεταξύ των δελτίων ειδήσεων, στις παρουσιάστριες, στους σχολιαστές και στις τοποθετήσεις τους, στους νικητές και στους ηττημένους! Από μια πιο προσεκτική ματιά όμως, στα νούμερα τηλεθέασης, προκύπτει ότι ο μεγάλος νικητής είναι ο διαγωνισμός μαγειρικής του ALPHA και ο μεγάλος χαμένος η ενημέρωση! Κι ενώ τα χρόνια πριν την κρίση το γεγονός – ενδεχομένως, δεν ξένιζε, διότι αποτύπωνε την κοινωνική πραγματικότητα της εποχής, την κόπωση των πολιτών και την αποστροφή τους για την πολιτική και τους δημοσιογράφους… Η επιμονή του φαινομένου όμως και στα χρόνια της κρίσης, που οι πολίτες αναπόφευκτα έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις, οι οποίες τους επηρεάζουν άμεσα και καθοριστικά, θα πρέπει να προβληματίσει.
Χωρίς διάθεση γενίκευσης, αφού αθροιστικά, δηλαδή, σε απόλυτους αριθμούς, οι τηλεθεατές που παρακολουθούν δελτία ειδήσεων είναι περισσότεροι, το φαινόμενο ένα πρόγραμμα διαγωνισμού μαγειρικής να προηγείται, σχεδόν κάθε βράδυ της ενημέρωσης στην Ελλάδα της κρίσης, ενδεχομένως να κρύβει πολύ πιο πολιτικές απαντήσεις για τις συμπεριφορές και τις τάσεις της κοινωνίας!
Ενδεικτικά, την περασμένη Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου η κατάταξη των τηλεοπτικών προγραμμάτων στη ζώνη των 8:00 διαμορφώθηκε ως εξής (στην παρένθεση τα νεανικά κοινά 15-44): Alpha – «Κάτι Ψήνεται», 22.7% (29.1%). ΑΝΤ1 – Ειδήσεις, 20.5% (23.1%). Mega – Ειδήσεις, 18.9% (13.3%). Star – Ειδήσεις, 12% (10.3%).

 http://www.enimerosi24.gr

Category: , , ,

0 σχόλια