Την κρίση ευκαιρία επιχειρεί να κάνει η ελληνική τηλεόραση
Την κρίση «ευκαιρία» επιχειρεί να κάνει η ελληνική τηλεόραση, ελεύθερη και συνδρομητική, που γιγαντώνει τη δύναμή της, κυρίως δε στις μεσαίες και χαμηλές εισοδηματικές τάξεις.
Καθώς το ταμείον... είναι μείον, η τηλεόραση συνιστά τη μοναδική διέξοδο ψυχαγωγίας, είτε είναι δωρεάν είτε συνδρομητική, αφού απαλλάσσει τον τηλεθεατή από τα έξοδα μετακίνησης, πάρκινγκ και άλλες πηγές διασκέδασης όπως το θέατρο, το σινεμά, το φαγητό ή το μπαρ.
Τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε κι άλλο ο μέσος χρόνος ημερήσιας παρακολούθησης της ελεύθερης -δωρεάν- τηλεόρασης κατά επτά ολόκληρα λεπτά. Πλέον ο Ελληνας κάθεται στον καναπέ του επί 4 ώρες και 37' την ημέρα έναντι 4,5 ωρών πέρυσι.
Τρανταχτή απόδειξη, ότι φέτος τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε κι άλλο ο μέσος χρόνος ημερήσιας παρακολούθησης της ελεύθερης -δωρεάν- τηλεόρασης κατά 7 ολόκληρα λεπτά. Πλέον ο Ελληνας κάθεται στον καναπέ του επί 4 ώρες και 37' την ημέρα έναντι 4,5 ωρών την περσινή σεζόν. Τα ευχάριστα νέα για την τηλεόραση δεν τελειώνουν εδώ. Παράλληλα και οι διαφημιζόμενοι επιστρέφουν την ψήφο εμπιστοσύνης τους στα ιδιωτικά κανάλια, τα οποία το εννιάμηνο του 2013 αυξάνουν τα έσοδά τους κατά 21,7% (400 εκατ. ευρώ). Ενας άλλος, παράλληλος, λόγος αύξησης της τηλεθέασης -κυρίως δε της νεανικής- είναι η τεχνική δυνατότητα πρόσβασης από ταμπλέτες, υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα.
Αύξηση και στις συνδρομές
Σημαντικό «ρεύμα» όμως αποκτά και η συνδρομητική τηλεόραση, η οποία από πανάκριβο σπορ την περασμένη δεκαετία τείνει να μετατραπεί σε υπηρεσία καθημερινής ανάγκης, κάτι σαν πολυτελής... ΔΕΚΟ.
Η αύξηση κατά 43% των νοικοκυριών με συνδρομή σε «κλειδωμένα πακέτα» (Σεπτέμβριος 2013 έναντι Σεπτεμβρίου 2012) δεν αποδίδεται μόνον στην κρίση και στο γεγονός ότι ο καταναλωτής δεν βγαίνει έξω για να διασκεδάσει.
Οι συνδρομές έχουν εκτοξευθεί πλέον στις 660.000 (έναντι 466.000 πέρυσι) λόγω και των συνδυαστικών πακέτων που προσφέρουν οι εταιρείες, Nova (420.000 συνδρομητές) και OTE TV (220.000) για πρόσβαση σε υπηρεσίες Ιντερνετ και σταθερής τηλεφωνίας (triple play και double play + TV, αντίστοιχα).
Οι συνδρομητές που πληρώνουν διαφόρων ειδών πακέτα για να έχουν στο σπίτι τους Ιντερνετ, σταθερή τηλεφωνία και premium τηλεόραση, έλκουν την καταγωγή τους από διάφορες τηλεοπτικές «φυλές».
Τη συντριπτική πλειοψηφία των τηλεθεατών κάθε βαλαντίου, έλκουν τα αθλητικά κανάλια με τις μεγάλες ποδοσφαιρικές διοργανώσεις, τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και όχι μόνο. Με την αφαίρεση των αθλητικών καναλιών, τα «πακέτα» που απομένουν είναι σαφώς πιο οικονομικά και προσιτά στο ευρύ κοινό. Ο δεύτερος λόγος είναι οι κινηματογραφικές ταινίες, οι οποίες με το νέο πακέτο της Nova κατέστησαν φθηνότερες. Δυνατή υπηρεσία στον τομέα αυτό έχει και η Hellas On Line.
ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ βλέπουν «ζεστά» τη WEB TV
Η πρόσφατη αναγγελία της Nielsen Measurement ότι σύντομα ενδεχομένως τον Σεπτέμβριο του 2014 θα μετρά την τηλεθέαση σε ταμπλέτες και κινητά, φύτεψε τον σπόρο της σκέψης στο μυαλό των διευθυντών προγράμματος να επενδύσουν περισσότερο στη WEB TV.
Σχετικές προσπάθειες έχει κάνει τόσο το Mega όσο και ο ΑΝΤ1 αλλά και ο Alpha στο παρελθόν και τώρα το ξανασκέφτονται. Αλλωστε και η κωμωδία του Αλέξανδρου Ρήγα με τίτλο «Τρίχες» και πρωταγωνιστές την Βασιλική Ανδρίτσου και τον Παύλο Κοντογιαννίδη, , είναι πιθανόν να καταλήξει σε WEB κανάλι .
Το budget είναι χαμηλό, η σειρά θα γυριστεί σε κομμωτήριο και το καινοτόμο στοιχείο θα είναι η ενσωμάτωση προϊόντων στο σενάριο. Δηλαδή οι ηθοποιοί θα διαφημίζουν απευθείας το βούτυρο του πρωινού, τη μάρκα της λακ για τα μαλλιά, ή τύπος του αυτοκινήτου.
Πακέτα «κράχτες» για τηλέφωνο και Ιντερνετ
Στην πράξη, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών χρησιμοποιούν το τηλεοπτικό κομμάτι ως «κράχτες» συνδρομητών ή ως «τοίχους» για να μη διαρρεύσουν οι πελάτες τους στον ανταγωνισμό. Είναι γνωστό το παράδοξο οι συνδρομητικές να αγοράζουν σε υψηλές τιμές δικαιώματα ταινιών, σειρών ή αθλητικών (ο ΟΤΕ έδωσε 27 εκατ. ευρώ για την Premier League) την ώρα που ο συνδρομητής πληρώνει όλο και λιγότερα. Τι ακριβώς συμβαίνει; Δεν μπαίνουν «μέσα» τα συνδρομητικά κανάλια; Πόσω μάλλον όταν, εκτός από το Ιντερνετ που ανεβαίνει και τείνει να σταθεροποιηθεί, η αγορά σταθερής και κινητής τηλεφωνίας πέφτει δραματικά (-15%). Η λύση του μυστηρίου κρύβεται στους πανάρχαιους νόμους του ανταγωνισμού.
Η συνδρομητική συνιστά έναν ακόμη λόγο αγοράς του double Play του ΟΤΕ (για Ιντερνετ και σταθερή) ενώ προσφέρει τέσσερα πακέτα περιεχομένου, το «Family Pack», με 14,9 ευρώ, το «Cinema Pack» με 17,90 ευρώ, το «Sports Pack» με 19,90 ευρώ και το «Full Pack» με 21,90 ευρώ.
Η Nova διαθέτει την υπηρεσία Nova Triple Play: όλο το πακέτο μαζί με τα Novasports και τους αγώνες Super League, τη Basket League και τη Volley League, όπως επίσης και το Champions League, το Europa League αλλά και τη Εuroleague αντί 29,90 ευρώ.
Πηγή:Έθνος
0 σχόλια