Ο Τσίπρας πέταξε το γάντι στα ΜΜΕ
Σαρωτικές αλλαγές στα ΜΜΕ προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ με τις θέσεις του για το media-κο τοπίο σε περίπτωση που το κόμμα αναλάβει τη εξουσία. Οι θέσεις του κόμματος παρουσιάστηκαν το βράδυ της περασμένης Δευτέρας σε εκδήλωση για τα ΜΜΕ με κεντρικό ομιλητή τον Αλέξη Τσίπρα. Ο πρόεδρος του κόμματος μίλησε για το «σάπιο σύστημα" και "τη διαπλοκή" και αναφέρθηκε αναλυτικά στο ισχύον σύστημα λειτουργίας των ΜΜΕ.
Οι θέσεις του ειδικά για την τηλεόραση, φαίνεται πως ενόχλησαν τα τηλεοπτικά συγκροτήματα, κυρίως η αναφορά πως το κόμμα θα αντιμετωπίσει την τηλεόραση από μηδενική βάση. Ως ένα από τα πρώτα βήματα, όπως αναφέρθηκε, είναι το πλαίσιο χορήγησης τηλεοπτικών αδειών. Θα αποκλείονται από τους διαγωνισμούς επιχειρήσεις που δεν έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους σε ασφαλιστικά ταμεία και εργαζομένους, και όσες δεν τηρούν τα προβλεπόμενα από το νόμο εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα, καθώς και όσες δεν τηρούν κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας, σημείωσε ο Αλέξης Τσίπρας. Ειδική αναφορά έκανε για την ΕΡΤ για την οποία ανήγγειλε πως θα απεγκλωβιστεί από τον στενό κυβερνητικό εναγκαλισμό, θα αυξηθεί η η εσωτερική παραγωγή, θα αυστηροποιηθούν οι δομές ελέγχου των προμηθειών και των εξωτερικών παραγωγών.
Στις θέσεις του για τα ΜΜΕ μεταξύ άλλων εξαγγέλθηκαν:
- Η ενεργοποίηση των διατάξεων που ισχύουν για όλες τις ΑΕ. Διατάξεις που προβλέπουν ότι μια ζημιογόνα επιχείρηση δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί επ' αόριστον, χωρίς να ανακεφαλαιοποιείται.
- Η δημιουργία πλαισίου που θα επιτρέψει σε συνεργατικά -δημοσιογραφικά εγχειρήματα να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να εμπλακούν στο χώρο της ενημέρωσης.
- Η ενεργοποίηση των διατάξεων του νόμου που επιτρέπουν στην Τράπεζα της Ελλάδος να διενεργεί ελέγχους για την προέλευση της χρηματοδότησης των Ομίλων και των επιχειρήσεων ενημέρωσης ώστε να είναι διαφανείς και γνωστές σε όλους οι ροές του χρήματος.
- Η διαδικασία αδειοδότησης από μηδενική βάση.
- Οι τηλεοπτικές άδειες θα αποκτώνται για πέντε χρόνια και θα είναι ανακλητές από το ΕΣΡ. Αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών.
- Ο επανασχεδιασμός του χάρτη ραδιοσυχνοτήτων και πρόβλεψη ώστε ο πάροχος ψηφιακής πλατφόρμας να μην ταυτίζεται με το πάροχο περιεχομένου.
- Νέα ρύθμιση για τη συγκέντρωση στα ΜΜΕ, που να ανταποκρίνεται στα ελληνικά δεδομένα.
Γράφει η Ματίνα Παπαχριστούδη
www.digitaltvinfo.gr/
0 σχόλια